maandag 7 januari 2013

Bij de dokter

07 tot 11 januari 2012


 Deze week werken we in de godsdienstmomenten rond ' weet je hoe ik me voel' ( blij, bang, boos, verdrietig)
De kls schilderen allemaal een dokterstas, daarna kleuren ze het doktersmateriaal en leren de juiste benamingen kennen
We starten deze week ook met contractwerk: kleuren van een tekening
We brengen een vers aan: rode vlekjes
We gaan logisch rangschikken: de wonde van de pop verzorgen, 6 verschillende stappen
Woensdag is Mark Dave jarig, dat wordt natuurlijk weer een leuk feest in de klas.
De kls krijgen ook een aanvuloefening: wat moet er in de toilettas?
De kls rangschikken pleisters van klein naar groot
We brengen ook plaatsbegrippen aan: staan de medicijnen boven of onder in de medicijnkast?
We zoeken ook rijmwoorden in het thema ziek zijn.
We oefenen ook onze kniptechniek aan de hand van de oefening: jongen, meisje
We knutselen ook een dokstersmuts
In de computerklas gaan we met het programma koekeloer onze rijmwoorden verder oefenen.
Voor de kls die het graag willen hebben we ook een uitdagende oefening voorzien: teken het kruis op het rooster precies na.
Tijdens de schrijfdans oefenen we rond ronden en achten grofmotorisch in de zaal.
In onze klas is ons huisje omgetoverd tot een ziekenhuis met een wachtkamer en een apotheek. Zeker eens een kijkje nemen bij de foto's!
Vers: Rode vlekjes!

rode vlekjes, hé wat gek
op mijn neus en in mijn nek
op mijn buik en op mijn been
op het puntje van mijn teen
en kijk ook eens op mijn rug ...
waterpokken, naar bed en vlug!

even ziek zijn is best leuk
ook al heb ik wel wat jeuk