maandag 25 februari 2013

Kleuren en vormen, week 2

25 februari tot 01 maart 2013

 Tijdens de godsdienstmomenten werken we verder rond ' de kleuren van een kunstenaar'.
We gaan deze week maskers versieren met verschillende kleuren(schrijfmotoriek)
We gaan ook zelf vormenkunst maken: de kls tekenen met een lijmstift vormen en daarna strooien we er krijtstof over.
We werken deze week ook verder aan het contractwerk van vorige week. (ballen kleuren en er mogen geen 2 dezelfde kleuren naast elkaar)
We leren deze week ook een nieuw versje: rood, rood, rood. (zie hieronder)
Ik vertel vandaag ook het verhaal van blauwtje en geeltje, een leuke aanleiding om samen ook kleuren te mengen.
We hebben ook een werkblaadje over de bouwhoek. De kls moeten de verschillende vormen in de toren herkennen
We hebben ook enkele raadsels en rijmen rond kleuren.
We gaan ook een kader stempelen volgens een bepaald patroon
We spelen ook een spel: rugtekenen. De kls tekenen een vorm op de rug van een vriendje en die moet raden welke vorm er getekend werd.
We doen ook enkele proefjes met kleuren.
We gaan ook samen kijken in een infoboek rond vormen en we spelen ook een spel rond de verschillende vormen.
In de computerklas spelen we ook het spelletje rond kleur en vorm terwijl de andere groep verder werkt aan zijn puzzeldiploma.
We sluiten dit thema af met een spel: twister.
Vers: Rood, rood, rood

Ik wil zo graag van alles
wat niet mag vandaag
mijn haren blauw
mijn oren groen
mijn neus zo geel als een citroen
mijn schoenen wil ik donkerrood
mijn buik laat ik bloot
met paarse en oranje strepen
Stttt .... iets wat mama
niet mag weten