maandag 15 april 2013

Lente

15 april tot 19 april 2013

Deze week vinden we in de klas allerlei lentebloemen in de klas. Onze winkel in de klas is ook een bloemenwinkel geworden waar de kls bloemen kunnen kopen en vazen. Deze kunnen ze dan gebruiken om het huisje mooi te maken.
De kls vinden ook nieuwe boekjes rond de lente.
We gaan ook het groeiproces van een zaadje nauwkeurig waarnemen aan de hand van een bonenzaadje in de bokaal.
Tijdens de godsdienstmomenten staan we stil bij "zaad in goede aarde"
We werken ook verschillende werkblaadjes uit onze dokadi uit:
  • mooi opgeruimd: vormen herkennen en sorteren
  • bloemen kopen: teloefening
  • woorden klappen: lettergrepen tellen
  • zo gaat dat: logisch rangschikken
  • ik eet gezond: associatieoefening
Met een nieuw thema hebben we ook een nieuw contractwerk: tellen tot 5 met lentefiguren
We leren een nieuw liedje: ik weet hoe dat moet!
In de schrijfdans gaan we aan de slag met de robot
We knutselen een tulp met verschillende technieken ( scheuren, propjes maken, plakken) en met verschillende papiersoorten
Een reactiespel: een verhaal vertellen en bij een bepaald woord moeten de kls reageren.
Woordkaarten gaan we oefenen met woordjes rond het thema
In de computerklas gaan we puzzelen op de computer en ik de klas wordt er ook gepuzzeld samen met juf Chantal.
Vrolijke lentegroeten,
juf Katrien 

 Lied: ik weet hoe het moet


Ik maai met een grasmachine. Ik weet hoe dat moet.
Moet je mij hier maar eens zien. Kijk ik kan het goed:
Vooruit, achteruit, vooruit en terug
Ik kan het heel langzaam maar kan het ook heel vlug!
Vooruit, achteruit, vooruit en terug
Ik kan het heel langzaam maar kan het ook heel vlug.

Ik knip met de heggenschaar. Ik weet hoe dat moet.
Knip, knip hier en knip knip daar.
Kijk ik kan het heel goed!
Knip, knip, knippeknip, knip hier en daar.
Ik knip alle takjes. Ik ben nog lang niet klaar!
Knip, knip knippeknip, knip hier en daar.
Ik knip alle takjes. En dan, dan ben ik klaar!