donderdag 25 februari 2016

Ik verzorg me , week 2

Deze week verwerk we nog wat verder rond het thema.

In de hoeken komen er enkele nieuwe impulsen
Bijv de bewegingshoek krijgt voeltegels en een parcours. De kls vinden dit heel leuk, vooral omdat ze dit zonder hun schoenen mogen beleven.

We hebben onze 'blote ik' onder de douche gestopt ; ons schilderij wordt ondergedompeld in de zeepbellentechiek. Een prachtig resultaat.

Er komen deze week ook enkele werkjes aan bod;
- rijmwoordjes zoeken
- chronologie van tanden poesten
- sorteren en tellen van toiletgerei
- woordstukjes tellen

In de kring doen we ook een teloefening met de focus op rangtelwoorden
auditieve oefening rond: dat ben ik

We doen ook een tekenspel met de dobbelsteen : tekenen van een ik figuur aan de hand van een dobbelspel

We poetsen ook onze tanden in de klas.

Geniet zeker ook mee van de foto's op onze site.

Volgende week staan we klaar met alweer een nieuw thema maar we verklappen nog niets, de kls mogen het maandag zelf ontdekken in de klas

De juffen !