maandag 24 oktober 2016

We trekken naar het bos week 2

We verdiepen ons nog een weekje verder in het bos !

Enkele hoekjes krijgen een nieuwe impuls.

De blaadjesbak krijgt telkaartjes: blaadjes tellen en in een bak leggen
de winkel krijgt weegkaarten; herfstvruchten wegen
de spelletjeshoek krijgt een nieuw spel: combinatiespel
een nieuwe herfstapp op de i pads


Daarnaast gaan we ook vanalles in de kring gaan doen:
Afbeeldingsresultaat voor afbeeldingen herfst

mikspelletje met noten
weegactiviteit met herfstvruchten
een luisterverhaal: wat hoor ik in het bos
een reactieverhaal; kls moeten reageren als ze een bepaald woord horen in het verhaal
memory spel met herfstvruchten

Ik introduceer deze week de trotskoffer. Kls leren spelenderwijs om trots te zijn op zichzelf en zo hun eigen talenten leren ontdekken.

Tijdens de godsdienstmomenten komt het verhaal van de barmhartige Samaritaan aan bod en wordt verder uitgediept.

We knutselen verder aan ons herfsttafereel:
egel knutstelen met een prikkebol ( we leren ook het liedje van egeltje prikkebol) en we knutselen ook de aarde en het mos rond de boom

Enkele werkblaadjes ook
- groepjes van 2 maken
- puzzelen met een tekening van een herfstblaadje

Donderdagnamiddag is er kiemmoment en dan worden de eerste medailles uitgedeeld.

Dinsdag komt juf Inge ook weer langs. Ze komt dan in november een weekje stage lopen.

Oh ja en vrijdagnamiddag neemt juf Elie de klas over. Ik heb mijn vrije namiddag.

Ik wens jullie alvast een heel fijne herfstvakantie !

Juf Katrien