maandag 11 maart 2013

De Baby week 2

11 tot 15 maart 2013

Deze week maken de kls een reuzenfopspeen. (versieren, kleuren en knippen) We werken deze week ons thema van de achten en ronden af in de schrijfdans.
We gaan ook logische reeksen maken: van baby naar kleuter en van wandelwagen naar fiets. We gaan ook de kledij van de baby waarnemen.
We komen ook tot rust met enkele oefeningen uit de baby - yoga.
We gaan ook de auditieve discriminatie oefenen in welke woorden hoor je de /k/ van klein?
We gaan ook sokjes beplakken met wol.
Er zit ook een werkje in om de schrijfmotoriek te oefenen op babyspullen.
We leren deze week ook een versje: 'ik krijg een baby'tje'
We gaan ook vertellen rond de baby aan de hand van vertelkaarten.
In de computerklas gaan we vormen herkennen aan de hand van j clics en groep  gaat puzzelen.
Na het sober maal gaan we lopen voor broederlijk delen.
groetjes, juf Katrien
Vers: Ik krijg een baby' tje

ik krijg een baby'tje
het zit in mama's buik
het is een broertje of 
een zusje
ik geef op de buik een kusje
in de navel roep ik 
BOE!
kom je al naar buiten toe.