maandag 3 februari 2014

Vormen letters en cijfers

03 tot 07 februari

Eerst en vooral wil ik graag iedereen bedanken voor hun berichtjes, mailtjes; kaartjes tijdens mijn afwezigheid.
 Het heeft me echt deugd gedaan.

Ik ben heel blij dat ik terug ben in mijn klasje samen met mijn kapoentje.
Ze zijn heel lief voor de juf en helpen waar ze kunnen. Ik hoop om zo snel mogelijk terug de oude te zijn zodat we er weer op volle kracht kunnen invliegen!


Deze week starten we weer met een nieuw thema. Ik merk op dat de kls in de klas steeds meer bezig zijn met letters en cijfers ... daarom heb ik voor dit nieuwe thema gekozen.
De kls waren vandaag alvast al heel enthousiast!

Wat gaan de deze week allemaal doen:
ROND VORMEN:
We hebben een nieuw contactwerk: de kls moeten verschillende vormen zoeken op een blaadje en in de juiste kleur inkleuren.
De kls krijgen een kaart met een figuur gemaakt met vormen. Ze moeten proberen om de figuur zo goed als mogelijk na te maken
We maken een kubus. De kls moeten op de verschillende vlakken van de kubus een figuur proberen na te tekenen.
De kls moeten ook een boord stempelen met ronde vormen volgens een bepaald patroon.
We gaan vormen namaken met kls. Zeker een kijken op de foto's!
We gaan de figuren klappen ( woordstukjes klappen)
We doen ook verschillende spelletjes met de logiblokken.

ROND CIJFERS
Woordkaarten rond tellen. We maken kennis met de stippen, het cijfer en het aantal
We doen een telspel in de kring
We gaan onze eigen cijfermuur maken.
We hebben olifanten die cijfers hebben verstopt. Kunnen de kls het juiste cijfer vinden?
Een werkblaadje waarbij de kls het juiste aantal moeten kleuren
Tijdens de schrijfmotoriek moeten de kls cijfers tekenen en tijdens de schrijfdans staan we stil bij de robot en rechten. We gaan deze week oefenen op de schrijfborden met groep 1
We leren ook een nieuw liedje: de cijfermuur.

Dat is het zowat. Volgende week doen we nog even verder met de cijfers en daarna komen de letters aan bod.
Veel groetjes,
Juf Katrien