maandag 2 december 2013

Sinterklaas en ik week 2

02 tot 06 december 2013

Vorige week donderdag was er post van CONTROLEPIET.
Sinterklaas heeft het dit jaar heel erg druk en zal er niet toe komen om alle scholen te bezoeken. Als wij willen dat de Sint naar onze school komt dan moeten we per klas twee opdrachten vervullen. Zijn de opdrachten goed voor controlepiet dag geeft hij ons een mijter. Hebben we alle 12 de mijters verzameld dan komt de Sint ons donderdagmorgen een bezoekje brengen.
De opdrachten voor onze klas waren
- een pietje wiebelneus maken + het liedje kunnen zingen
- een schilderij maken van Sinterklaas.
Ik ben heel blij dat ik jullie kan vertellen dat de Pietjes wiebelneus klaar zijn!  Dank aan juf Sarah! Ik heb benieuwd of controlepiet  morgen een mijter voor ons zal klaarleggen ...
We hebben ook de Sint helemaal waargenomen en morgen mogen de kunstenaars aan hun schilderij beginnen. Ik ben benieuwd !!

 
Maandag en dinsdag komt juf Sarah nog naar onze klas om leuke activiteiten te doen met de kls. Daarna moeten we afscheid nemen van haar maar in mei komt ze nog eens terug en dan zal ze de klas volledig overnemen. We kijken er al naar uit !!

Wat heb ik deze week allemaal in petto voor de kls:
- waarnemen van de kledij van piet
- wat staat in er in het boek van Sinterklaas? Ik weet het want ik kreeg een blz van de Sint ...
- de dakenkaart, ja hoor de Sint gebruikt een dakenkaart ipv een gps systeem, de kls krijgen een woordje uitleg
- de stoomboot: wat zit er allemaal in?

We knutstelen verder aan onze Sinterklaaspop, ze zien er prachtig uit!
We knutselen ook een pietje vol gevoelens, we schilderen de sint, we maken een ook klimpiet of - sint ( de kls mogen zelf kiezen)

We puzzelen met de Sint of zijn paard, opnieuw de keuze aan de kls, we volgen een code om Piet te helpen die bang is op het dak, de schatten: zwaarste of lichtste

We doen proefjes met chocolade: wanneer smelt de Sint? We gaan natuurlijk ook chocolade proeven en ook wat speculoos, het lievelingskoekje van de Sint.

Tijdens de godsdienstmomenten staan we stil bij enkele mooie godsdienstverhalen. Elke dag vertel ik ook de avonturen van Wouter en Mieke bij de Sint.

Maar ... het spannendste blijft ... zal de Sint donderdag komen of niet ?!!

Ik hou jullie op de hoogte !

Kijk zeker ook eens naar de foto's!

Juf Katrien